ingabodil.blogg.se

Medeltidsveckan 2012

Publicerad 2012-09-01 11:43:00 i Resor och utflykter

Det är nu några veckor sedan, så jag tänkte att ett inlägg om Medeltidsveckan kunde vara på sin plats. Jisses, vilka härliga dagar! Jag och Elin åkte som vanligt till Visby när vecka 32 äntligen infann sig (man längtar hela året) och gjorde de andra "bokamraterna" sällskap. Hela veckan fylldes sedan med mysiga middagar hemma i lägenheten, roliga aktiviteter på dagarna, en hel del föreläsningar och uppträdanden, ett tioårsjubileum och  många vänner och kära återseenden. Ovanpå det hann vi också med lite nålbindning och sömnad, även om det inte blev i närheten av så mycket som vi hade tänkt oss från början. På kvällarna umgicks vi med nya och gamla vänner på gamla mysiga Kapitelhusgården, nya, stimmiga Klosterlängan eller Bista Haren.

Här kommer några utvalda bilder från veckan. Enjoy!
 
 

Kommentarer

Postat av: amanda

Publicerad 2013-05-18 22:07:18

Vad kul att se! Jag ska till Medeltidsveckan för första gången i år och blev precis klar med min klänning. Kanske jag kan få fråga lite om Visby undet fototräffen i Stockholm :)

Svar: Självklart kan du det! Och kul att höra om Visby-planerna, du kommer älska det.
ingabodil.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Med musik i öronen och äventyr för ögonen delar jag här med mig av min vardag och min helg. Jag fotograferar och lägger pussel, skrattar högt och pratar mest. Ibland kommer ett lajv i vägen för vardagsbestyren och inte sällan kan jag tappa bort tiden framför en bok. Det historiska intresset kommer nog skymtas i många av mina inlägg, liksom min kärlek till livet självt. Välkommen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela