ingabodil.blogg.se

Personalfest i vilda västern

Publicerad 2012-09-13 20:57:00 i Resor och utflykter

 
Sommaren har bjudit på många höjdpunkter och jag tänkte berätta om en av dem. Ni förstår, när Kaggen (en eventcateringförening) har personalfest går det lite annorlunda till! Vi klädde upp oss i sann western-stil och åkte till High Chaparral där vi roade oss en hel dag. För nog är det så, att om man är ett gäng glada vänner som tillsammans driver ett kringresande lajv- och marknadsvärdshus (Kaggen), älskar att klä ut sig, har barnasinnet kvar, gillar att sy historiskt inspirerade kläder och tycker om att umgås (och dessutom är skjutglada) så är det en självklarhet att åka till en western-theme park för att koppla av och ha trevligt! Och trevligt var det! Förutom att äta och dricka gott passade vi på att se föreställingar, leka med pickadoller (ett mycket roligt ord för övrigt) och upptäcka allt som fanns att se och göra. De flesta besökarna var klädda i normala kläder vilket innebar att vi fick många glada tillrop och uppskattande gester. Även personalen tyckte att det var roligt att vi var där, och bad oss möta upp dem senare på kvällen på en av saloonerna. Sagt och gjort, vilket ledde till en mycket lyckad kväll.

Det är med lite vemod jag börjar inse att sommaren gick över i höst ruskigt fort och att jag inte hann göra allt det där som jag hade önskat. Men, det kommer fler somrar och till dess får jag vara glad att bilderna finns här som en värmande påminnelse.
 
Med sommarlängtan,
Inga-Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Med musik i öronen och äventyr för ögonen delar jag här med mig av min vardag och min helg. Jag fotograferar och lägger pussel, skrattar högt och pratar mest. Ibland kommer ett lajv i vägen för vardagsbestyren och inte sällan kan jag tappa bort tiden framför en bok. Det historiska intresset kommer nog skymtas i många av mina inlägg, liksom min kärlek till livet självt. Välkommen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela