ingabodil.blogg.se

Lanthandlar och batterihaveri

Publicerad 2013-04-03 20:03:00 i Vardag

 
Ibland kan det härligaste vara att kliva in i en nyligen upptäckt lanthandel, där hitta paradiset, och bara gå runt och titta på alla lokalproducerade produkter och importerade must-have-varor. Visste du inte att du behöde en flaska med fläskmarinad? Nu vet du! Tja, jag behöver det visserligen inte eftersom jag inte äter kött, men enligt vännerna som köpte och använde den samma kväll - ett måste. Som sagt.
 
Marinader var inte allt som fanns, utan hyllorna erbjöd gårdens egna mjöl, ostar (från både ko och get), kryddblandningar, ägg och kött. Lokalt, snällt och prisvärt. Tyvärr dog kamerabatteriet strax efter att vi anlände, så härligheten blev inte förevigad i den utsträckning den förtjänade. Nu ska jag bara försöka komma ihåg att återvända till sommaren, och sen igen till hösten, när även de odlade varorna kommit upp ur myllan och fram på disken. Den gången med ett fulladdat kamerabatteri! 
 

Kommentarer

Postat av: ottilia

Publicerad 2013-05-19 10:35:40

åhh, sådana butiker är så mysiga! var på ett sånt ställe på öland förra sommaren... återfann mitt favoritte som min mamma köpt där några år tidigare! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Med musik i öronen och äventyr för ögonen delar jag här med mig av min vardag och min helg. Jag fotograferar och lägger pussel, skrattar högt och pratar mest. Ibland kommer ett lajv i vägen för vardagsbestyren och inte sällan kan jag tappa bort tiden framför en bok. Det historiska intresset kommer nog skymtas i många av mina inlägg, liksom min kärlek till livet självt. Välkommen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela