ingabodil.blogg.se

När loppishungern kurrar

Publicerad 2013-04-01 23:17:00 i Resor och utflykter

 
Under påskhelgen lämnade jag Stockohlm (och plugget) och åkte hem till mamma. Härligt! Påskafton firades med mat, familj och skratt och resten av helgen gick i ungefär samma tema. Som jag har ätit! Mor min trivs i köket (en hobby som även jag har vårdat) så vi har fjäskat för varandras smaklökar, och väskan hem packades full av matlådor, frukt och hembakat bröd. Inte kan man väl tacka nej till sådant som fattig student?

Vi hann med en del utflykter också, och speciellt en destination var extra viktig för mig - den härligt röriga loppmarknaden. Jag kan gå i timmar och vrida och vända, beskåda och tråna. Om man bara hade plats för allt! Det jag blev mest förtjust i var en barnbärsele som jag kände igen från min egen barndom (nedre vänster hörn). Precis en sådan ryggsäck hade vi! Jag minns till och med lukten av friluftsgarderoben där den låg när den inte användes och minns hur stängerna klirrade när pappa krängde den på sig. Kanske borde man rota fram den nästa gång man åker till Hemgården och hälsar på far? Så tror jag det får bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Med musik i öronen och äventyr för ögonen delar jag här med mig av min vardag och min helg. Jag fotograferar och lägger pussel, skrattar högt och pratar mest. Ibland kommer ett lajv i vägen för vardagsbestyren och inte sällan kan jag tappa bort tiden framför en bok. Det historiska intresset kommer nog skymtas i många av mina inlägg, liksom min kärlek till livet självt. Välkommen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela