ingabodil.blogg.se

Sommarfestligheter och tidiga överaskningar

Publicerad 2012-07-30 08:27:42 i Vardag

Har en mycket rolig helg i ryggen! Jag börjar inse att det blir svårt att hinna smälta dessa dagar innan kommande helg då ytterligare äventyr väntar, men ska göra mitt bästa genom att skriva av mig. Hoppas att det hjälper! Här kommer en snabb redogörelse för de senaste dagarnas händelser:
 
I fredags besökte jag några vänner på en gammal bruksgård utanför Ludvika där de bjöd på sommarfest i dagarna tre. Tipspromenad, krocket och andra somriga tävlingar avlöste varandra innan vi avrundade den första kvällen med god mat och musik. Lördagen började försiktigt med ett besök på två stora loppmarknader som hölls inne i Ludvika, och vi gjorde alla några riktiga kap som vi jublade glatt över. Sådant kan man leva länge på! Väl tillbaka på gården fick Tomten och jag chans att förlora oss själva i ett pussel (något av en hemlig hobby) och tillslut hade vi fått med oss ytterligare några personer. Mycket roligt! Lite slagsmål om bitarna, väldigt mycket skratt och lite koncentration ger ett bra pussel!


 
 
Resten av lördagen tog vi det lugnt fram tills det, tja, inte blev riktigt lika lugnt längre. Min (då) gravida vän Lo, 37 veckor gången, hamnade oväntat i värkar och födde en liten son i ambulansen på väg in till sjukhuset. Wow! Morgonen därpå, när nyheten om nattens händelser spred sig, satt alla med stora leenden runt köksbordet. Vi kände oss som stolta föräldrar hela bunten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Med musik i öronen och äventyr för ögonen delar jag här med mig av min vardag och min helg. Jag fotograferar och lägger pussel, skrattar högt och pratar mest. Ibland kommer ett lajv i vägen för vardagsbestyren och inte sällan kan jag tappa bort tiden framför en bok. Det historiska intresset kommer nog skymtas i många av mina inlägg, liksom min kärlek till livet självt. Välkommen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela