ingabodil.blogg.se

Mina måste-ha

Publicerad 2013-04-28 19:45:00 i Vardag

 
Alla som någon gång varit hemma hos mig och blivit bjudna på te (eller kaffe) vet att jag är mycket svag för koppar. Stora eller små, med fat eller utan - allt lockar. Att gå på loppmarkander och leta serviser är bland det absolut roligaste jag vet! Alltid finns det något som man inte sett förut och, förhoppningsvis, hittar man något som tilltalar en lite extra mycket. Tyvärr är det stundom både en dyr och utrymmeskrävande hobby och inget av det rimmar särskilt väl med studentlivet. Ofta tvingas man avstå när plånboken bestämt säger nej och den ska man ju som bekant lyssna på. Den översta servisen är ett sådant bortval, men ni kan tro att jag ville ha den! Lägenheten däremot uppskattar att jag avstod eftersom den är i allra minsta måttet. Jag går efter devisen "trångt men mysigt".
 
Den mittersta servisen ger ett litet kaxigt och upproriskt intryck, inte sant? Det mjukt ilsket röda omgärdat av glödande guld kan ju inte bli fel. Den har, kan man säga, attityd. Jag fick den efter mina morföräldrar och den är ett härligt och uppskattat minne av dem. Nyligen fick den ett litet tillskott av blå koppar i samma modell som jag hittade av en slump på en loppmarknad för några veckor sedan och jag tror att det kan bli en häftig kontrast mot det röda. Tyvärr ligger de allesammans hemma i mammas ena förråd och är således inte till glädje för någon just nu. Hemskt illla! Jag är annars av åsikten att man ska använda det man gillar bäst, inte bara låta det stå bortglömt i ett skåp någonstans. Nej, ut ur gömmorna, in i hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Med musik i öronen och äventyr för ögonen delar jag här med mig av min vardag och min helg. Jag fotograferar och lägger pussel, skrattar högt och pratar mest. Ibland kommer ett lajv i vägen för vardagsbestyren och inte sällan kan jag tappa bort tiden framför en bok. Det historiska intresset kommer nog skymtas i många av mina inlägg, liksom min kärlek till livet självt. Välkommen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela