ingabodil.blogg.se

Vasamuseet

Publicerad 2012-10-08 17:16:00 i Resor och utflykter

 
 
 


Min kompis Peter var på rebreather-dykkurs i Stockholm i veckan och han avslutade den med ett Inga-Bodilbesök. Helt rätt, givetvis!

En Harry Potter-filmkväll i går (jag är Harry Potter-nörd ut i fingerspetsarna, och han är inte den som backar för stämningsactiondrama) med ett glas vin och indisk hämtmat blev en perfekt början på ett fantastiskt dygn. I dag blev det ännu bättre: kulturhungern plågade oss båda och det visade sig att min vän hade stora planer. Så, vi åkte till Vasamuseet och nördade oss lite. Och gissa vilka som skaffade guldmedlemskap och därför får möjlighet att gå ombord vart tredje år? That's right - WE DID!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Med musik i öronen och äventyr för ögonen delar jag här med mig av min vardag och min helg. Jag fotograferar och lägger pussel, skrattar högt och pratar mest. Ibland kommer ett lajv i vägen för vardagsbestyren och inte sällan kan jag tappa bort tiden framför en bok. Det historiska intresset kommer nog skymtas i många av mina inlägg, liksom min kärlek till livet självt. Välkommen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela