ingabodil.blogg.se

Lajvgruppsåterträff i Linköping

Publicerad 2013-03-19 19:30:00 i Vardag

 
Tre av helgens många toppar: te, djur på mobiltelefoner och vänner
 
En helg så fin att jag alltid kommer att minnas den.
 
Det har gått tio år. Tio långa år sedan jag som nybliven lajvare först träffade de andra i alv(!)gruppen och fick vänner för livet - och åtta år sedan vi alla sågs tillsammans. Alla har än i dag kontakt, mer eller mindre sporadiskt, men det var dags för en återträff och vi lyckades efter mycket om och men hitta en helg som passade de flesta.
 
I vanlig ordning åt vi god mat, drack litervis med te och talade om allt och inget ända in på småtimmarna.
 
Här är några av helgens diskussionsämnen:

Hetvägg enligt Tore Wretman
Etikett på 1920-talet (Att fika måste inte leda till förlovning, men att män går upp för trappan efter kvinnor är icke förhandlingsbart)
Analoga kameror och hur foto som hobby har förändrats av digitalisering
Hur länge graviditeten får dra över i Stockholms län (killarnas samtal)
Skyrim (tjejernas samtal)
REVA
Att jobba på Migrationsverket
Åldersnoja, och lyckan i att visa legg på systemet
Hundars och barns dammsugartendenser
Stating the bleeding obvious
Juridiknörderi
Lajvminnen (armborstincidenten anyone?)
Livshistorier och vad vi gjort de senaste tio åren
Teater, och teaterångest
Vägglössens våldtäcktstendenser
Nematoders stridssnoppar
Varg i jägarkläder
Är himlen outsourcad till Microsoft?
Jehovas vittnen och gamla testamentet
Foliehattar
Höns och homosexualitet
Liv på andra planeter
Bikupors intelligens
Super Mario-svampar och deras funktioner (särskilt den blå)
Pärlplattor
Intuitiv statistik ("8 av 10 som citerar statistik vet inte vad de pratar om")
Arguments from personal incredulity
Katter och tårar
Amanuenser - amanuider - jurider - druider
Sex (Nope, här idkar jag censur)
"Hjulet snurrar men hamstern är död" - och andra omskrivningar för att vara korkad
YouTube animal bonanza
Färger, genus och Hello Kitty-strumpor
Infantilisering av kvinnor och patriakala maktstrukturer
Häftiga pappor
"Jag är inte rasist, men"
Stockholms Scenskola
Idioti (not related)
Knarkade filmskapare (Har ni sett Labyrinth?)
Sjukvården, den empatiska, förstående sjukvården...
Fladdermöss i håret, att sticka till pingviner, och andra djurincidenter
Prolog
Språkfacism
Personer vi skulle vilja känna, och skämmas över att känna
Östgötskan som social divider
Teater; från Shakespeare till 1-2-3 Schtunk och C
Disneyprinsessor
HC Anderssen
Näcken vs Skogsrået - Kvinnors sexualitet i folksagor
"Bögigt", "fjolligt" och hur språk befäster normer
Att krama arbetskollegor; a fun guide to awkward situations
Stjärnfamiljer
Döden
 
En diger lista minsann, men den matchar oss väl. Tänk att få ha ynnesten att få umgås med så fina och intelligenta människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Med musik i öronen och äventyr för ögonen delar jag här med mig av min vardag och min helg. Jag fotograferar och lägger pussel, skrattar högt och pratar mest. Ibland kommer ett lajv i vägen för vardagsbestyren och inte sällan kan jag tappa bort tiden framför en bok. Det historiska intresset kommer nog skymtas i många av mina inlägg, liksom min kärlek till livet självt. Välkommen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela