ingabodil.blogg.se

Kakmonstret goes cake

Publicerad 2012-10-30 14:19:00 i Vardag

Har ni inte alltid undrat hur det ser ut när man gör en chokladtårta i form av Kakmonstret från Mupparna? Det undrade vi, och vips så stod där en luddig tårta med skelande ögon och kakor i munnen.
 
 
Tja, det var ju inte bara för bakandets skull vi ställde oss i köket och pressade blå marsipan genom vitlökspressen, även om det hade varit en fullgod anledning det med. Nej, i helgen hade vi höstfest i Ludvika och vi bestämde oss för att överraska en kompis som nyligen tagit ett steg närmare fyrtio. Eftersom han av någon anledning alltid identifierat sig med just Kakmonstret bestämde vi oss för att slå på stort - porträttera hans innersta väsen på en god hallon- och chokladtårta och få chansen att göra en 37-åring glad. Tyvärr har jag ingen bild ovanifrån men jag kan intyga att det lilla monstret såg precis så tokigt och kaksuget ut som i serien - en lyckad kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Med musik i öronen och äventyr för ögonen delar jag här med mig av min vardag och min helg. Jag fotograferar och lägger pussel, skrattar högt och pratar mest. Ibland kommer ett lajv i vägen för vardagsbestyren och inte sällan kan jag tappa bort tiden framför en bok. Det historiska intresset kommer nog skymtas i många av mina inlägg, liksom min kärlek till livet självt. Välkommen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela