ingabodil.blogg.se

En sconesfrukost

Publicerad 2013-03-03 22:44:00 i Vardag

 
Då var jag tillbaka på bloggen. Att hålla den aktiv visade sig vara långt mycket svårare än jag hade förväntat mig när både studier, fritid, vänner och familj kallar på uppmärksamhet. Nåväl, inte skadar väl ytterligare ett försök?
 
I helgen var jag hemma hos mamma och i vanlig ordning hade vi långa, mysiga frukostar. Det finns inte många saker som är bättre än en härlig söndagmorgon med nybakade scones, marmelader och te. Fram åkte mormors gamla marmeladlåda från Rosenthal/Wellner D.R.P som är vacker! Jag minns att hon (mormor) brukade ställa fram den på bordet med sylt i det ena facket och inlagd gurka i det andra, men hos mamma är den fylld med aprikos- och krusbär/flädermarmelad vilket ju passar utmärkt när man äter färskt rykande scones. Mätta och belåtna blev vi kan jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Med musik i öronen och äventyr för ögonen delar jag här med mig av min vardag och min helg. Jag fotograferar och lägger pussel, skrattar högt och pratar mest. Ibland kommer ett lajv i vägen för vardagsbestyren och inte sällan kan jag tappa bort tiden framför en bok. Det historiska intresset kommer nog skymtas i många av mina inlägg, liksom min kärlek till livet självt. Välkommen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela